zwolnienie lekarski a koszty

piotr78p1
Posty: 28
Rejestracja: 16 sty 2012, o 17:05

zwolnienie lekarski a koszty

Post autor: piotr78p1 »

koszty 1112,50 praca poza miejscem zamieszkania
2 miesiące zwolnienia l4
czy mogę podnieść koszty do 1668,72

snykwa
Posty: 7031
Rejestracja: 13 sty 2014, o 23:53

Re: zwolnienie lekarski a koszty

Post autor: snykwa »

1112,50/111,25=10
Koszty masz za 10 m-cy więc za tyle możesz podnieść.
10 * 139,06 = 1390,60

koleżanka
Posty: 1481
Rejestracja: 11 sty 2010, o 22:25

Re: zwolnienie lekarski a koszty

Post autor: koleżanka »

Ale 2 miesiące zwolnienia mogą oznaczać, że było pobierane wynagrodzenie chorobowe, przy którym koszty przysługują.

snykwa
Posty: 7031
Rejestracja: 13 sty 2014, o 23:53

Re: zwolnienie lekarski a koszty

Post autor: snykwa »

Czy to oznacza , że pracodawca nie uwzględnia tego na rozliczeniu rocznym i czy podatnik sam może podnieść te koszty ( na 12 m-cy) mimo, że pracodawca wykazał je za 10 m-cy?

wla.gle
Posty: 8013
Rejestracja: 10 lut 2010, o 09:34

Re: zwolnienie lekarski a koszty

Post autor: wla.gle »

Wg mnie trzeba się dowiedzieć u płatnika czy to było wynagrodzenie chorobowe czy zasiłek chorobowy.
W najgorszym przypadku płatnik mógł się pomylić przy wyliczaniu KUP lub zostały one zmniejszone do wysokości wynagrodzenia chorobowego.
Ale nie jestem pewny

Tutaj ekspertem może być KOLEŻANKA.☻.

snykwa
Posty: 7031
Rejestracja: 13 sty 2014, o 23:53

Re: zwolnienie lekarski a koszty

Post autor: snykwa »

Tak też czekamy Koleżanko.

koleżanka
Posty: 1481
Rejestracja: 11 sty 2010, o 22:25

Re: zwolnienie lekarski a koszty

Post autor: koleżanka »

Witam koleżeństwo :)
ekspertem się nie czuję, ale miło mi :)

Z mojej praktyki wynika, że często pracodawcy /czy też osoby naliczające pobory/ nie wiedzą, że wypłacając wynagrodzenie chorobowe /nawet za kilka dni choroby/ należy na liście uwzględnić kup.
Wiadomo, że w PIT-11 podaje się to, co faktycznie znalazło się w listach płac. A podatnik ma prawo w zeznaniu wykazać koszty, do jakich miał prawo.
Podzielam zdanie wla.gle co do zasięgnięcia informacji u pracodawcy, jeśli pracownik nie wie co mu wypłacono.

snykwa
Posty: 7031
Rejestracja: 13 sty 2014, o 23:53

Re: zwolnienie lekarski a koszty

Post autor: snykwa »

Ja to rozumiałem do tej pory w ten sposób, że pracownikowi należą się koszty jeśli je ponosi (dojeżdża czy dochodzi do pracy). Jeśli jest chory i leży lub siedzi w domu to kosztów uzyskania przychodu nie ponosi. Ale nigdy tego nie sprawdzałem. Kiedyś miałem 2 m-ce zwolnienia i kosztów pracodawca mi nie wystawił a pracuję w firmie dużej gdzie są ludzie w kadrach i finansach dobrzy więc do głowy mi nie przyszło dopytać.
Znalazłem coś co potwierdzało by słowa Koleżanki:
"Pracownicze koszty uzyskania przychodów przysługują, jeżeli w danym miesiącu oprócz zasiłku z ubezpieczenia społecznego pracownik uzyskał również przychód ze stosunku pracy, np. wynagrodzenie za czas choroby. Wówczas koszty uzyskania przychodów stosuje się wyłącznie do przychodu ze stosunku pracy. Jeżeli przychód ze stosunku pracy jest niższy od przysługujących pracownikowi kosztów uzyskania przychodów, to koszty te obniża się do wysokości tego przychodu."
http://www.gofin.pl/17,1,110,168716,wyn ... obowe.html

A tu na 2 i 3 stronie jest dokładnie wyjaśnione:
http://kadry.infor.pl/kadry/wynagrodzen ... w-cz1.html

Wygląda na to, że ważne jest czy za zwolnienie wypłaca się wynagrodzenie chorobowe czy zasiłek chorobowy a nie miało się w danym miesiącu żadnego przychodu pracowniczego.

Podsumowując to wszystko "Koleżanko" jesteś tu ekspertem.

Zablokowany