Podpsanie przychodem z poprzedniego roku - problem z PESEL / NIP

Zgłoś problem, zaproponuj rozwiązanie, zapytaj
bary77

Podpsanie przychodem z poprzedniego roku - problem z PESEL / NIP

Post autor: bary77 »

Witam,
PIT-ami zajmuję się zawodowo od wielu lat ale pierwszy raz mam taki przypadek: w 2018 podatnik nie prowadził działalności i składał PIT-37 posługując się PESEL-em. W 2019 roku założył działalność opodatkowaną ryczałtem więc wypełniłem PIT-28 posługując się numerem NIP (wymóg dla prowadzących działalność gospodarczą). Przy wysyłce podaję przychód z PIT-37 z 2018 (w którym był PESEL) ale bramka negatywnie weryfikuje podpis. Jak wysyłam PIT-37 tego podatnika wpisując PESEL (bo ma jeszcze dodatkowe dochody) to weryfikacja przebiega prawidłowo i otrzymuje UPO.
Czy Ministerstwo nie ma powiązanych PESELi z numerami NIP żeby stwierdzić że to ta sama osoba?

Wiem, że jest z tym problem u Ukraińców, bo zmiana identyfikatora pozwala wysłać PIT elektronicznie gdy nie znamy przychodu z poprzedniego roku. Myślałem jednak, że ten problem dotyczy tylko obcokrajowców tzn. nierezydentów, a tu okazuje się że także polskich obywateli.

W związku z tym pytanie - czy PIT można wypełnić z NIP-em a w danych autoryzacyjnych podać numer PESEL? Program PITY 2019 na to nie pozwala choć tabelka przy wysyłce sugeruje, że można byłoby te pola edytować - to by załatwiło sprawę takiej wysyłki.

Optima

Re: Podpsanie przychodem z poprzedniego roku - problem z PESEL / NIP

Post autor: Optima »

Robiłem tak dziesiątki jak nie setki razy.
Daję sobie rękę uciąć, że w tym PIT-28 zrobiłeś literówkę w imieniu, nazwisku czy dacie urodzenia.
Może gdzieś na końcu imienia/nazwiska jest spacja.
A może ta osoba zmieniła nazwisko?
Szukaj błędu u siebie - zmiana PESEL na NIP nie jest problemem.

bary77

Re: Podpsanie przychodem z poprzedniego roku - problem z PESEL / NIP

Post autor: bary77 »

No fakt, mój błąd w dacie urodzenia, dzięki bardzo za wskazówkę.