Pytanie dot. prawidłowego wypełnienia pit 39

Pytania i informacje związane z rozliczaniem pit-ów za 2016 rok.
Alter77

Pytanie dot. prawidłowego wypełnienia pit 39

Post autor: Alter77 »

Dzień dobry. W związku z faktem, że nigdy nie miałem potrzeby wypełniać pit -39 nie mam żadnego doświadczenia w tym temacie i w związku z tym chciałbym prosić o pomoc kogoś kto ma z tym dokumentem częściej do czynienia.
Historia wygląda następująco:
W listopadzie 2017 r. moja mama sprzedała mieszkanie (za kwotę 115 000).
W grudniu 2017 r. kupiła mieszkanie (za kwotę 165 000).
A zatem cały przychód uzyskany ze sprzedaży tego pierwszego mieszkania został przeznaczony na zakup kolejnego , które służy do zaspokojenia podstawowych potrzeb mieszkaniowych.
Pojawia się jednak obowiązek wypełnienia pit -39. Mam problem z określeniem kosztu uzyskania przychodu, który muszę wpisać w poz. 21.
Mieszkanie (to sprzedane w listopadzie 2017 r) zostało zakupione przez moich rodziców w 1994 r. (przed denominacją) jako spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu mieszkalnego i stanowiło współwłasność małżeńską. W roku 2011 zostało przekształcone w pełną własność w wyniku wykupu ze spółdzielni. W 2013 r. zmarł ojciec. W wyniku podziału spadku ja i brat otrzymaliśmy po części udziałów do tego mieszkania, które przekazaliśmy mamie nieodpłatnie w formie darowizny. Taki splot wydarzeń powoduje, że mam kłopot z obliczeniem kosztów uzyskania przychodu.
Moje pytanie brzmi czy jeżeli i tak całość przychodu została przeznaczona na zakup mieszkania i w całości podlega odliczeniu to muszę podać koszty do poz. 21? Co będzie jeżeli wpiszę tam 0? Czy to będzie błąd?
Jeżeli jednak powinienem mimo wszystko wpisać tam jakąś wartość to w jaki sposób wyliczyć tę kwotę przy uwzględnieniu losów tego mieszkania opisanych powyżej?
Będę bardzo wdzięczny za dobre rady.
Pozdrawiam
Alt

wla.gle

Re: Pytanie dot. prawidłowego wypełnienia pit 39

Post autor: wla.gle »