brak połączenia z bazą danych

Rozmowy o programach IPS i Fundacji Nasza Szkoła
massymiliano
Posty: 8
Rejestracja: 8 mar 2023, o 10:24

brak połączenia z bazą danych

Post autor: massymiliano »

Dzień dobry,

jak w tytule, po włączeniu programu dostałem komunikat o braku połączenia z bazą danych, wszystkie PITy zniknęły, utworzenie nowej nie działa, pliki znajdują się jedynie w folderze arch( .PITYIPS ) żadnego nawet nie mogę otworzyć czy bezpośrednio z folderu czy z programu poprzez "import".

Pomoc Techniczna IPS
Posty: 442
Rejestracja: 2 gru 2009, o 11:12

Re: brak połączenia z bazą danych

Post autor: Pomoc Techniczna IPS »

Po przejściu do ustawień połączenia z bazą danych (Rozliczenie\Ustawienia programu zakładka Baza danych) jaka jest przedstawiona do niej lokalizacja? Może baza jest ustawiona na OneDrive i nie mamy tam teraz dostępu?

Co się dzieje podczas tworzenia nowej bazy SQLite?

Można utworzyć nowy folder bezpośrednio na dysku C:\> o nazwie np. DANEIPS.
W ustawieniach programu zakładka Baza danych nacisnąć na przycisk "Dodaj" (domyślnie typ SQLite).
Następnie w kolejnym oknie należy wybrać lokalizacje C:\DANEIPS\ a w polu "Nazwa pliku" wprowadzić, np. PITyIPS.sdb.
Po naciśnięciu na przycisk "Otwórz", "Zapisz" pojawią się parametry do nowej bazy.
Zaznaczamy dodane parametry i naciskamy na "Aktywuj" i "Zapisz".

Można później zaimportować dane z folderów PITyIPS_arch_20XX ale wcześniej proszę sprawdzić lokalizację posiadanej bazy danych.

massymiliano
Posty: 8
Rejestracja: 8 mar 2023, o 10:24

Re: brak połączenia z bazą danych

Post autor: massymiliano »

C:\Users\Admin\Documents\Dokumenty AFi\\PITyIPS.sdb

Baza jest na dysku na pewno nie korzystałem z onedrive.

Na początku miałem komunikatu taki samo o braku połączenia. Teraz utworzyłem nową, w folderze w którym zdaje się są moje wszystkie zapisane rozliczenia za rok 2022 (są bez ikonki programu PITYIPS, ej niebieskiej, maja format .~PITYIPS )

Przy imporcie, nie importuje żadnego zeznania z 22', 21' 20', tylko jakieś stare robione jeszcze w innym programie

Pomoc Techniczna IPS
Posty: 442
Rejestracja: 2 gru 2009, o 11:12

Re: brak połączenia z bazą danych

Post autor: Pomoc Techniczna IPS »

Nie były dodawane, zmieniane konta użytkownika w Windows?

Jak dane wcześniej były widoczne w programie, to proponuje utworzyć nowy folder na dysku C:\> i do niego skopiować posiadany plik PITyIPS.sdb.
Następnie wybrać nową lokalizację w ustawieniach programu z wcześniej posiadaną baza danych (plik PITyIPS.sdb).

Wówczas wykluczymy dostęp do pliku i zobaczymy czy plik nie został uszkodzony. Można też sprawdzić uprawnienia do pliku jak coś było zmieniane w Windows. Ewentualnie można uruchomić program z prawego przycisku myszki jako administrator.

Jeśli program nie będzie mógł przeczytać danych z nowej lokalizacji, to możemy w ustawieniach programu, po zaznaczeniu parametrów i naciśnięciu na "Edytuj" nacisnąć na przycisk "Napraw teraz".

Jeśli i to nie rozwiąże problemu, to wówczas pozostaje odtworzenie danych z kopii (PITyIPS_arch_20XX) na nowej bazie danych.
Można np. wskazać folder PITyIPS_arch_2022 w ustawieniach programu zakładka "Folder wymiany plików" z wyłączonymi kwadratami: "Zapisuj do folderu wymiany" i "Usuwaj z folderu wymiany". Następnie wybieramy w menu Rozliczenie\import\Z foldera wymiany

massymiliano
Posty: 8
Rejestracja: 8 mar 2023, o 10:24

Re: brak połączenia z bazą danych

Post autor: massymiliano »

Nic kompletnie nie było zmieniane robione, od pewnego dnia otwieram PITy i dostaje komunikatem.

Przy próbie naprawy starego sql dostaje komunikat z załącznika.

Utworzyłem nową bazę, w nowym folderze, ustawiłem folder wymiany z pozycji gdzie są zapisane PITyIPS_arch_20XX, PITy za 2 lata się pobrały, ale bez danych do wysyłki
Załączniki
IPS.png

Pomoc Techniczna IPS
Posty: 442
Rejestracja: 2 gru 2009, o 11:12

Re: brak połączenia z bazą danych

Post autor: Pomoc Techniczna IPS »

Proszę wysłać list na adres pomoc@ips-infor.com.pl a w nim podać swój numer telefonu.

Zablokowany