amortyzacja

nieświadoma

amortyzacja

Post autor: nieświadoma »

amortyzacja gdzie ją odpisać i w jakiej wysokości na picie36

Gość

Re: amortyzacja

Post autor: Gość »

gdzie wpisać i czy można strate zmiesiąca czerwca

marbar
Posty: 2529
Rejestracja: 4 sty 2010, o 10:26

Re: amortyzacja

Post autor: marbar »

Amortyzacja - mówisz o odpisach amortyzacyjnych środków trwałych wprowadzonych do eśt?

Widzę, że mówisz o PIT 36, zatem działalnośc masz opodatkowaną na zasadach ogólnych. Prowadzisz kpir?
Odpisy amortyzacyjne środków trwałych zaliczasz do kosztów uzyskania przychodów - zatem księgujesz po prostu w koszty (raz obraną metodę stosujesz przez cały czas amortyzacji) - w równych ratach miesięcznych, kwartalnych lub rocznych.

Amortyzacja wpisana w koszty - jest ujmowana w zeznaniu rocznym w załączniku PIT B.
---

"Strata z czerwca" - a w następnych miesiącach był dochód?

Prowadząc dg, dochód rozlicza się narastająco i w zeznaniu rocznym przyjmuje się wynik ROKU a nie danego m-ca.

Jeśli sam się wziąłeś/wzięłaś za księgowanie, a widzę, że temat jest Ci zupełnie obcy - radzę szybko poradzić się znajomego księgowego lub dać papiery do Biura rachunkowego, bo można sobie narobić bigosu

nieświadoma

Re: amortyzacja

Post autor: nieświadoma »

wielkie dzięki Miałam nadzieje że dam rade sama i zaoszczędze ,a przy okazji naucze się na przyszłość.Czy niema innej możliwości tylko biuro .Agdyby ktoś mniepokierował krok po kroku.

marbar
Posty: 2529
Rejestracja: 4 sty 2010, o 10:26

Re: amortyzacja

Post autor: marbar »

IMHO - nie ma szans, bez czytania ze zrozumieniem przepisów.
Tu akurat rozporządzenie w sprawie prowadzenia kpir plus objaśnienia oraz ustawa o podatku dochodowym osób fizycznych.

Uwierz mi - niech każdy robi swoje - Ty zarabiaj pieniądze z działalności, a papierami niech zajmie się fachowiec.
Po co Ci kłopoty?

marbar
Posty: 2529
Rejestracja: 4 sty 2010, o 10:26

Re: amortyzacja

Post autor: marbar »

mało tego - nie wiem kto Ci wyprowadzi teraz rok (nie wiem czy cały rok prowadziłaś dg) w sumie trzy dni.
Trochę przesadziłaś z czekaniem do ostatniej chwili.

U Ciebie trzeba sprawdzić lub zrobić księgowania z okresu prowadzenia dg.
I na tej podstawie dopiero zrobić zeznanie roczne (po drodze remanent).

Zablokowany