Działanie Asystenta
: 2 maja 2023, o 11:45
Interesująco nielogicznie zachowuje się Asystent gdy przerwie się jego działanie zanim status wysłanych dokumentów jest przyjęty/zaakceptowany (np. ze względu na długotrwały brak akceptacji przez serwis e-deklaracje).
Po pierwsze, nie znalazł gotowego już dokumentu (w trakcie edycji/poprawiania nie było z tym problemu - sam podpowiadał) i trzeba go było wybrac.
Po drugie, najwyraźniej "zapomniał", że ten dokument wysłał, bo nie ma jego "Numeru referencyjnego" ani "Statusu". Zatem nie można stwierdzić jaki jest aktualny status. (Można co najwyżej popsuć sprawę wysyłając ponownie.)
No i - po trzecie - na grzyba w ogóle zalecenie "Formularze UPO (Urzędowego Potwierdzenia Odbioru) dołącz w programie do formularzy zaznaczając UPO w tabelce obok nazwy formularza. UPO zostanie wypełnione danymi tylko dla dokumentów ze statusem 200." w rozwinięciu objaśnienia "Co po wysyłce elektronicznej?", skoro przycisk (Akcja) "Wyślij" w tabelce nie ma sensu, gdy już ktoś użył tego wielkiego przycisku na samej górze strony?
A teraz pytanie: jak teraz dołączyć UPO, gdy się zapisało raport wysyłania /sprawdzania stanu i mając z niego Numer referencyjny - sprawdziło i pobrało UPO?
Na koniec pytanie do Pana M.K. (któremu skądinąd serdecznie dziękuję za najlepszy program do PITów, używany przeze mnie już drugie dziesięciolecie):
Czy nie można by na tej prawie całkiem pustej stronie "Zakończenia" napisać zwyczajnie, jak krok po kroku przeprowadzić wysyłkę, gdy ma się parę dokumentów, czeka się dobę lub dłużej i trzeba zamknąć program wyłączając komputer, a potem albo kontynuować procedurę albo dodać UPO pobrane ręcznie ze strony MF?
Pozdr.
WymagajacyUzytkownik
Po pierwsze, nie znalazł gotowego już dokumentu (w trakcie edycji/poprawiania nie było z tym problemu - sam podpowiadał) i trzeba go było wybrac.
Po drugie, najwyraźniej "zapomniał", że ten dokument wysłał, bo nie ma jego "Numeru referencyjnego" ani "Statusu". Zatem nie można stwierdzić jaki jest aktualny status. (Można co najwyżej popsuć sprawę wysyłając ponownie.)
No i - po trzecie - na grzyba w ogóle zalecenie "Formularze UPO (Urzędowego Potwierdzenia Odbioru) dołącz w programie do formularzy zaznaczając UPO w tabelce obok nazwy formularza. UPO zostanie wypełnione danymi tylko dla dokumentów ze statusem 200." w rozwinięciu objaśnienia "Co po wysyłce elektronicznej?", skoro przycisk (Akcja) "Wyślij" w tabelce nie ma sensu, gdy już ktoś użył tego wielkiego przycisku na samej górze strony?
A teraz pytanie: jak teraz dołączyć UPO, gdy się zapisało raport wysyłania /sprawdzania stanu i mając z niego Numer referencyjny - sprawdziło i pobrało UPO?
Na koniec pytanie do Pana M.K. (któremu skądinąd serdecznie dziękuję za najlepszy program do PITów, używany przeze mnie już drugie dziesięciolecie):
Czy nie można by na tej prawie całkiem pustej stronie "Zakończenia" napisać zwyczajnie, jak krok po kroku przeprowadzić wysyłkę, gdy ma się parę dokumentów, czeka się dobę lub dłużej i trzeba zamknąć program wyłączając komputer, a potem albo kontynuować procedurę albo dodać UPO pobrane ręcznie ze strony MF?
Pozdr.
WymagajacyUzytkownik