Błąd lokalizacji
: 2 mar 2022, o 21:34
Objawy:
1. W pola z imieniem, nazwiskiem, miejscowością, ulicą, województwem itp. wpisuję tekst z polskimi znakami (np. Łódź), zapisuję rozliczenie, zamykam program, uruchamiam ponownie, otwieram zapisane oznaczenie, a w ww. polach widzę teksty bez ogonków (np. Lodz).
2. Tworzę nowe rozliczenie na podstawie zeszłorocznego. Objawy analogiczne: w zeszłorocznym są ogonki, w utworzonym nie ma.
3. Wysyłam rozliczenie do urzędu. Program nie rozpoznaje urzędu (bo w PIT37 w polu w jest nazwa urzędu bez ogonków), więc muszę ręcznie wybrać adresata
4. (BLOCKER) Wysyłam rozliczenie bez podpisu, chcę wpisać kwotę weryfikacyjną, program mi to uniemożliwia, bo wymusza kwotę z kropką dziesiętną zamiast przecinka dziesiętnego, więc wpisuję z kropką, wysyłam. Otrzymuję status 414, błąd negatywnej weryfikacji kwoty (<ns:statusOpis>Weryfikacja negatywna - błąd w danych autoryzujących (np. błąd w nazwisku, pierwszym imieniu, dacie urodzenia, NIP, numerze PESEL, kwocie przychodu)</ns:statusOpis>)
Przyczyna zapewne jest taka, że korzystam z angieslkiej wersji Windows (Win 10 Pro 21H2). Natomiast ustawienia regionalne mam polskie: formaty dat, liczb (w tym przecinek dziesiętny), waluty, data, czas, klawiatura itd. Wygląda mi na to, że Asystent ze złego miejsca pobiera informację o ustawieniach regionalnych. Poprzednie wersje nigdy nie miały takiego błędu.
1. W pola z imieniem, nazwiskiem, miejscowością, ulicą, województwem itp. wpisuję tekst z polskimi znakami (np. Łódź), zapisuję rozliczenie, zamykam program, uruchamiam ponownie, otwieram zapisane oznaczenie, a w ww. polach widzę teksty bez ogonków (np. Lodz).
2. Tworzę nowe rozliczenie na podstawie zeszłorocznego. Objawy analogiczne: w zeszłorocznym są ogonki, w utworzonym nie ma.
3. Wysyłam rozliczenie do urzędu. Program nie rozpoznaje urzędu (bo w PIT37 w polu w jest nazwa urzędu bez ogonków), więc muszę ręcznie wybrać adresata
4. (BLOCKER) Wysyłam rozliczenie bez podpisu, chcę wpisać kwotę weryfikacyjną, program mi to uniemożliwia, bo wymusza kwotę z kropką dziesiętną zamiast przecinka dziesiętnego, więc wpisuję z kropką, wysyłam. Otrzymuję status 414, błąd negatywnej weryfikacji kwoty (<ns:statusOpis>Weryfikacja negatywna - błąd w danych autoryzujących (np. błąd w nazwisku, pierwszym imieniu, dacie urodzenia, NIP, numerze PESEL, kwocie przychodu)</ns:statusOpis>)
Przyczyna zapewne jest taka, że korzystam z angieslkiej wersji Windows (Win 10 Pro 21H2). Natomiast ustawienia regionalne mam polskie: formaty dat, liczb (w tym przecinek dziesiętny), waluty, data, czas, klawiatura itd. Wygląda mi na to, że Asystent ze złego miejsca pobiera informację o ustawieniach regionalnych. Poprzednie wersje nigdy nie miały takiego błędu.