Dochód z Holandii i rozliczenie pit

thebananek

Dochód z Holandii i rozliczenie pit

Post autor: thebananek »

Witam, proszę uprzejmie o pomoc w rozliczeniu się z dochodu holenderskiego za rok 2014.
Nie znam się za bardzo na tym temacie, rozliczam się po raz pierwszy. Próbowałem za pomocą programów rozliczeniowych, ale nie udało mi się... Może wy pomożecie :)

Oto jarograf:

Loon voor de loonbelasting/volksverzekeringen : 3010
Ingehouden loonbelasting/premie volksverzekeringen (loonheffing) : 449
Verrekende arbeidskorting : 292
Loon voor de Zorgverzekeringswet : 3010
Ingehouden bijdrage Zorgverzekeringswet : 0
Verrekende levensloopverlofkorting : 0
Totaal premies werknemersverzekeringen : 382
Werkgeversheffing Zorgverzekeringswet : 226

Jak się za to zabrać? Proszę bardzo o pomoc :))

snykwa

Re: Dochód z Holandii i rozliczenie pit

Post autor: snykwa »

PIT-36 + PIT/ZG + PIT-0.
Potrzebne Ci będzie:
Loon voor de loonbelasting/volksverzekeringen (wynagrodzenie zasadnicze): 3010
i
Ingehouden loonbelasting/premie volksverzekeringen (loonheffing) (zaliczka na podatek i ub. społ.): 449

Od przychodu odejmujesz diety. Diety wyliczasz w nast. sposób: (ilość dni przebywania x 50 euro)x0,3.
Od 3010 odejmujesz wyliczone diety i przeliczasz na zł.
Od tak przeliczonego przychodu odejmujesz koszty uz. przychodu:ilość miesięcyx111,25.
Tak otrzymujesz dochód który wpisujesz w PIT/ZG w poz.9.

Podatek musisz wyodrębnić z kwoty 449 euro:( 449 x 5,1)/36,25. Przeliczasz go na zł.
Tak obliczony podatek wpisujesz w PIT/ZG w poz.10.

Jeśli masz dochody z kraju wpisujesz w PIT-36.

Następnie liczysz jeśli jest taka potrzeba ulgę abolicyjną. Polega to na tym, że korzystasz z PIT-36 i PIT/ZG. W PIT-36 wpisujesz przychody z kraju (jeśli są) a dochód z Holandii wpisujesz w PIT/ZG poz.8.