Strona 4 z 5
Re: PROBLEM Z WYDRUKIEM
: 1 kwie 2011, o 18:40
autor: M.K.
Formularz nie jest felerny. Jest złożony w "harmonijkę". Widzę pierwszą stronę, przewracam kartkę i widzę 2 i 3, przewracam następna i widzę stronę 4, przewracam i widzę strony 5 i 6.
Re: PROBLEM Z WYDRUKIEM
: 1 kwie 2011, o 21:46
autor: Czarek
Tylko jak to złożyć, żeby wszystko się zgadzało ze stronami.
Mi wychodzi, że na drugiej stronie kartki A4 ze stroną 6 będzie strona 3 formularza, a powinna być 5.
Jak bym nie kombinował, zawsze mi to wychodzi.
Natomiast na drugiej stronie kartki ze stroną 3 powinna być 4, a nie 6.
Według mnie zamiast (5,6,1) i (2,3,4) będzie (4,6,1) i (2,5,3).
Cytat z postu: To nie jest błąd. Ustawienie stron (6,1), (2,3), (5,4) jest celowym ustawieniem. ...
Raczej chyba będzie tak: (6,1), (2,5), (3,4).
Pozdrawiam serdecznie.
Re: PROBLEM Z WYDRUKIEM
: 4 kwie 2011, o 16:37
autor: makkrzys
Panowie,
Dla chcących drukować formularz PIT 36 na czystych kartkach A3 i dysponujących drukarką duplex A3, ta wersja jest bezużyteczna.
@MK - Dzięki za podpowiedź. Po "wyrzuceniu" wskazanego pliku dll (renaming) wszystko poszło gładko, jak w poprzednich wersjach/latach.
@Bartek - drukowanie spod pdf - to trochę na około ale też działa, może mniej estetyczne - dzięki.
Polecam jednak pierwsze rozwiązanie osobom wyposażonym w podobny sprzęt
Pozdrawiam i do następnego "pitowania".
P.S. A do autorów bardzo dobrego programu : Pamiętajcie o zasadach Murphy'iego .......
Po co zmieniac coś co działało
Re: PROBLEM Z WYDRUKIEM
: 4 kwie 2011, o 19:00
autor: M.K.
"Dla chcących drukować formularz PIT 36 na czystych kartkach A3 i dysponujących drukarką duplex A3, ta wersja jest bezużyteczna."
Czy oryginał jest inny niż ten, który opisałem?
Re: PROBLEM Z WYDRUKIEM
: 5 kwie 2011, o 09:15
autor: Zafir
Panie Marcinie!
Przecież US przyjmują zeznanie wydrukowane w dowolnej formie -byle czytelne
Ktoś piętrzy trudności ,buduje kolejne schody tylko dlatego że ma takie "CHCIEJSTWO" DRUKOWANIA NA ORGINALNYCH DRUKACH ,ALBO NA A3 DUPLEKSEM.Niech pan nie daje się wciągać w takie rozgrywki wiecznie niezadowolonych.Myślę że szkoda Pańskiego czasu.
A teraz do niezadowolonych : jak już pisałem w zeszłym roku ,jak się nie podoba program to trzeba wziąć długopis w rękę i pisać (a może młotek i wykuć?).Program jest bezpłatnie Wam darowany a jak już dawno stwierdzili mądrzy ludzie ---darowanemu koniowi...
Re: PROBLEM Z WYDRUKIEM
: 5 kwie 2011, o 09:19
autor: Zafir
I jeszcze jedno ----
Dlaczego w ogóle drukować???
Zostawcie chociaż jedno drzewo dla potomnych!!!
Można wysłać zeznanie i nie drukować
Re: PROBLEM Z WYDRUKIEM
: 5 kwie 2011, o 10:07
autor: M.K.
Zafir - ok, ale ... program używają także biura rachunkowe. A może raczej odwrotnie - program używają biura rachunkowe i wszyscy inni użytkownicy :) Co do ilości to proporcje są ogromnie odwrotne, ale dzięki tym nielicznym biurom moja firma może istnieć!
Ja jestem ciągle niezadowolony z tego co napisałem. Mam masę pomysłów na usprawnienie programów, ale ciągle za mało czasu bo praktycznie piszę je sam. Moją ambicją jest aby program spełniał wszystkie UZASADNIONE oczekiwania.
W przypadku nadruku A3 na dupleksie - uważam za oczekiwanie uzasadnione. Biuro rachunkowe może mieć dużo klientów i wielu woli papier w ręku niż ciąg cyferek potwierdzających nadanie i przyjęcie przez us.
Oszczędniej jest dla biura nadrukowywać na oryginale. W przypadku gdy ktoś ma duplex A3 to się nie dziwię, że chce to wykorzystać. Nie rozumiem tylko dlaczego, jak napisał, się to nie udaje. chyba że oryginały pit-ów w różnych urzędach są różne.
Czekam więc na odpowiedź, czy oryginał różni się od tego, który opisałem.
Re: PROBLEM Z WYDRUKIEM
: 5 kwie 2011, o 10:50
autor: makkrzys
Zafir napisał(a) :
> Panie Marcinie!
> Przecież US przyjmują zeznanie wydrukowane w dowolnej formie -byle czytelne
> Ktoś piętrzy trudności ,buduje kolejne schody tylko dlatego że ma takie
> "CHCIEJSTWO" DRUKOWANIA NA ORGINALNYCH DRUKACH ,ALBO NA A3
> DUPLEKSEM.Niech pan nie daje się wciągać w takie rozgrywki wiecznie
> niezadowolonych.Myślę że szkoda Pańskiego czasu.
Jeżeli komuś pasuje bylejakoś, to niech szuka gdzie indziej a nie u p. Marcina. i nie wysmiewa ludzi promujących dobre programy i dobre style
>
> A teraz do niezadowolonych : jak już pisałem w zeszłym roku ,jak się nie
> podoba program to trzeba wziąć długopis w rękę i pisać (a może młotek i
> wykuć?).Program jest bezpłatnie Wam darowany a jak już dawno stwierdzili
> mądrzy ludzie ---darowanemu koniowi...
Zazdrościmy innym. że jest czysto i uporządkowane. Więc zacznijmy od siebie i nie róbmy prowizorki. Spójrz Zafir na ulice i reklamy róznych małych firm. To chyba w twoim stylu ? Każdy sobie pędzlem, długopisem lub drukarką. Do tego zmierzasz. Bo ja nie!
To było off-topic i na tym koniec tego tematu!
Wielkie dzięki p. Marcinowi za wysiłek w maintenance programu i jego udostępmnianiu. Jest super. Akurat w tym roku mały problem w drukowaniu, ale rozwiązay.
Panie Marcinie tak trzymać ! Jutro będe w US sprawdzę oryginał i dam znać. A za rok skorzystam na pewno.
Pzdr
Re: PROBLEM Z WYDRUKIEM
: 6 kwie 2011, o 00:30
autor: gard
M.K. napisał(a) :
> Ja jestem ciągle niezadowolony z tego co napisałem. Mam masę pomysłów na
> usprawnienie programów, ale ciągle za mało czasu bo praktycznie piszę je
> sam. Moją ambicją jest aby program spełniał wszystkie UZASADNIONE
> oczekiwania.
To pozwolę sobie dorzucić pomysł. Właściwie to już było (w tej edycji, która miała "Doradcę"). Chodzi o taką część "Doradcy", którą można by nazwać "sumator PIT-11". Dla osób, które mają więcej niż 1 szt. PIT-11 byłaby to możliwość wpisania każdego PIT-11 w całości w określone pola w sumatorze, a program powrzucałby sumy w odpowiednie pola zeznania. Dla mnie to była najlepsza funkcjonalność "Doradcy".
Teraz w wierszu "dochody i zaliczki" trzeba przekładać wszystkie PIT-11 kilka razy, żeby w każdym polu wpisać sumę, potem to samo przy składkach społecznych i znów "wachlowanie" pitami przy zdrowotnej.
Re: PROBLEM Z WYDRUKIEM
: 6 kwie 2011, o 01:16
autor: Bartek
Dlaczego kilka razy ?
Bierzesz pierwsza sztukę PIT11 i przepisujesz z niego wszystko - przychód,kup,zaliczki,składki jedne i drugie.
Bierzesz druga sztukę PIT 11, stawiasz w każdym polu za wcześniej wprowadzoną liczbą znak + i wpisujesz kwoty z drugiej sztuki
itd itd
tym sposobem każdy PIT11 masz w ręku tylko raz. I nie przejmuj się,że np program zaokrągli zdrowotną przed wpisaniem ostatniego PIT11. Program pamięta,że wpisałeś np 100+50 ( co widać po kliknięciu w pole) i jak tylko po wpisaniu n-tego PIT11 podatku "zrobi się" >=150 to odliczy 150, mimo,że wcześniej podatku było np 100 i musiał zredukować do wysokości podatku. Formuła matematyczna (kwoty) w danym polu jest zapamiętywana nawet jeżeli z powodu "redukcji" musi być wyświetlona/wydrukowana/użyta do dalszych obliczeń mniejsza kwota.
W programie wypełnianie PITa można zacząć nawet od składek zdrowotnych czy też odliczeń, po wprowadzeniu całości "od tyłu" efekt będzie taki sam jak przy wprowadzaniu wedle kolejności na formularzu.